Factuur

Alles over facturatie

Factuur

Hieronder leest u meer informatie over de verschillende onderdelen van uw factuur. Heeft u vragen over het betalen van uw factuur, bekijk dan de pagina over betalen. Informatie over uw ongefactureerde verbruik vindt u op de pagina over Mijn Cernet.
Factuur klopt niet
Het kan zijn dat uw factuur hoger uitvalt dan verwacht, bijvoorbeeld omdat u een nieuwe klant bent of vanwege een wijziging in uw abonnement. Het kan ook zijn dat het verbruik op uw factuur hoger is dan de kosten die u heeft gezien in uw ongefactureerde verbruik in Mijn Cernet.
Nieuwe klant of abonnement gewijzigd
Is uw factuurbedrag hoger dan verwacht en bent u een nieuwe klant, of heeft u uw abonnement gewijzigd? Meestal is uw factuur dan over een langere periode berekend. De periode die in rekening is gebracht, staat altijd vermeld op de factuur.

Heeft u net een aanpassing in uw abonnement gedaan, dan kan deels uw oude abonnement in rekening zijn gebracht, en deels uw nieuwe abonnement. Heeft u uw eerste rekening van Cernet ontvangen, dan worden naast de vaste maandelijkse kosten ook de overige (eenmalige) kosten berekend.
Bent u alsnog van mening dat uw rekening niet klopt, neem dan contact op met de klantenservice.
Verbruik op factuur hoger dan in Mijn Cernet
Als de verbruikskosten voor bellen op uw factuur hoger zijn dan de kosten die u heeft gezien via uw ongefactureerde verbruik in Mijn Cernet, dan kan het zijn dat gesprekken die nog niet in rekening zijn gebracht over de voorgaande maand(en) alsnog in rekening zijn gebracht op uw nieuwe factuur. Dit kunnen bijvoorbeeld collect calls zijn. Bij deze gesprekken duurt het soms langer voordat Cernet alle gespreksgegevens van de andere (buitenlandse) telecomaanbieders heeft ontvangen. Hierdoor worden deze gesprekken soms met vertraging in rekening gebracht.

Extra ondersteuning

Voor elke papieren factuur die u ontvangt, brengt Cernet €1,- in rekening. Als u via de mediabox films bestelt of games speelt en in totaal meer dan €10,- verbruikt, krijgt u een papieren factuur voor de tussentijdse incasso. Betaalt u per acceptgiro, dan krijgt u altijd een papieren factuur.
Als u via automatische incasso, of online accorderen betaalt, krijgt u geen papieren factuur.
Als gratis alternatief voor de papieren factuur kunt u gebruikmaken van de online factuur via Mijn Cernet.

Via Mijn Cernet kunt u uw facturen van Cernet online ontvangen en betalen. U bepaalt zelf of de gefactureerde bedragen automatisch van uw rekening worden afgeschreven via automatische incasso, of dat u de overschrijving eerst zelf wilt goedkeuren door online accorderen. Ook als u op een andere manier betaalt, kunt u uw facturen online inzien via Mijn Cernet.

U kunt uw facturen online bekijken door eenmalig de registratie van Mijn Cernet te doorlopen. Hierna heeft u direct toegang tot uw online factuur.

Voordelen van de online factuur
Uw factuur online bekijken en betalen is 100% veilig. Behalve uw klantnummer en wachtwoord worden er bij het betaalproces geen persoonlijke gegevens gevraagd. Dit is niet nodig, omdat u die bij de aanvraag van uw diensten al bij Cernet bekend heeft gemaakt. Als u gebruikmaakt van telefonie of digitale tv van Cernet, dan heeft u in Mijn Cernet bovendien direct inzicht in uw ongefactureerde verbruik. Daarnaast wordt u, als u dat wilt, per e-mail geïnformeerd wanneer er een nieuwe factuur klaarstaat.


De online factuur via Mijn Cernet heeft de volgende kenmerken:

Het is gratis.
De online factuur is beschikbaar voor alle klanten van Cernet.
U kunt inloggen, inkijken en betalen waar en wanneer u wilt.
Met de online factuur heeft u direct inzicht in uw verbruik.


Hoe kan ik mijn factuur online bekijken?
U vindt het overzicht van uw online facturen in Mijn Cernet, onder 'Facturen & Betalingen'. Hier ziet u de laatste facturen staan die u heeft ontvangen via Mijn Cernet, tot maximaal 12 maanden terug. U opent een factuur door op de betreffende link onder ‘Factuur’ te klikken.


Het overzicht van uw online facturen bestaat uit verschillende onderdelen:

Factuur
Hier staat de datum waarop de factuur online beschikbaar is gekomen. Klik op de datum om uw digitale factuur bekijken. Via de pijltjes kunt u door de verschillende pagina's van uw factuur bladeren. U kunt uw factuur ook opslaan of uitprinten.
Nummer
Dit is een nummer dat overeenkomt met het nummer van uw factuur.
Datum
Rond deze datum is uw factuur beschikbaar in Mijn Cernet.
Bedrag
Hier vindt u het bedrag van de betreffende factuur.
Uiterste betaaldatum
Dit is de uiterste datum waarop uw betaling bij Cernet verwerkt moet zijn.
Status
Dit is de status van uw betaling.


Factuurnotificatie
Als u uw facturen online ontvangt en betaalt per automatische incasso of online accorderen, kunt u per e-mail een notificatie ontvangen zodra uw factuur klaarstaat.


U kunt in Mijn Cernet zelf aangeven of u dit wilt of niet:

Log in op Mijn Cernet.
Klik bovenin op 'Facturen en betalingen'.
Klik onder 'Factuur- en betaalopties' op [Wijzigen].
Klik achter 'Factuurnotificatie' op [Wijzigen].
Vink de gewenste optie aan en klik op [Opslaan] om uw keuze te bevestigen.

Cernet factureert in verschillende periodes. U kunt niet zelf kiezen in welke periode u uw factuur krijgt. Bij de opmaak van uw 1e factuur wordt u automatisch ingedeeld in 1 van deze periodes. U ontvangt de facturen daarna iedere maand of elk kwartaal rond dezelfde datum.

Let op: als u uw abonnement wijzigt, kunt u in een andere periode terecht komen.

De frequentie waarmee u een factuur ontvangt, is afhankelijk van de dienst(en) die u afneemt.

Uw 1e factuur van Cernet kan iets afwijken van de normale factuur.

Wanneer ontvang ik de 1e factuur van Cernet?
U kunt uw 1e factuur binnen 1 tot 6 weken na ontvangst van uw producten verwachten.


Hoog bedrag op 1e factuur
Afhankelijk van wanneer u deze factuur ontvangt, kan er op de factuur een periode langer dan 1 maand in rekening worden gebracht. Dit heeft te maken met de startdatum van uw abonnement, en de datum waarop de facturen worden opgemaakt en verstuurd. Op de factuur staat aangegeven voor welke periode de kosten de in rekening zijn gebracht.


Daarnaast worden ook de eenmalige kosten op uw eerste factuur in rekening gebracht.

Per wanneer betaal ik voor mijn Cernet-diensten?
De facturering voor uw Cernet-diensten start zodra u het installatiepakket van Cernet in ontvangst heeft genomen. Dit kan zijn: bij u thuis (na bezorging door PostNL), bij het Postkantoor of bij een Cernet Winkel.

De ontvangstdatum van het installatiepakket is de startdatum voor uw 1e factuur. Vanaf deze dag gaat u dus voor uw diensten betalen.

Kom je er toch niet uit ?

Wij zijn 365 dagen bereikbaar voor jou. 085 060 42 28 085 060 42 28

  • award-img1
  • award-img2
  • award-img3
  • award-img4