Klantgegevens

Alles over klantgegevens

Uw Klantgegevens

Op deze pagina vindt u alle informatie over uw klantgegevens en instructies over hoe u deze gegevens kunt (laten) aanpassen.

Extra ondersteuning

Spelfout in naam aanpassen
Als de naam die bij Cernet bekend is een spelfout bevat, kunt u dit eenvoudig aanpassen via Mijn Cernet:

 

  1. Log in op Mijn Cernet.
  2. Klik bovenin op 'Gegevens'.
  3. Klik onder 'Algemene gegevens' achter uw naam op [Wijzigen].
  4. Vink 'Naamswijziging' aan en vul de gevraagde gegevens in.
  5. Klik op [Opslaan] om het verzoek tot spellingscorrectie te versturen naar Cernet.

 

Naamswijziging na trouwen of scheiden
Voor het doorgeven van een administratieve naamswijziging (in geval van trouwen of scheiden, waarbij de contractant dezelfde blijft) volgt u onderstaande stappen:

 

  1. Log in op Mijn Cernet.
  2. Klik bovenin op 'Gegevens'.
  3. Klik achter uw naam op [Wijzigen].
  4. Vink 'Naamswijziging' aan en vul de gevraagde gegevens in.
  5. Klik op [Opslaan]. Er wordt nu een formulier geopend. Print dit formulier uit en stuur het samen met een afschrift van de gemeentelijke basisadministratie naar Cernet.

 

U kunt ook een brief sturen, vergezeld van een afschrift van de gemeentelijke basisadministratie waarin de naamswijziging vermeld wordt.

 

Contractovername door nieuwe contractant
Als u een lopend contract met Cernet over wilt zetten naar een nieuwe contractant, kunt u dit doorgeven via Mijn Cernet:

  1. Log in op Mijn Cernet.
  2. Klik bovenin op 'Verhuizen'.
  3. Klik op [Contractovername].
  4. Vul de gevraagde gegevens in, download het pdf-bestand en print deze uit.
  5. Stuur het formulier samen met de gevraagde documenten naar Cernet.

 

Contractovername bij overlijden
Als u het contract van een overleden familielid wilt overnemen, is in dit geval het alleen mogelijk als u een eerstegraads familielid bent (echtgenoot, ouder of kind). Stuur het kopie van de overlijdensakte naar ons, plus een kopie van de gegevens van de nieuwe contractant.

 

Zodra wij de benodigde documenten van u ontvangen hebben, zullen we de opzegging of contractovername afhandelen en alle eventueel teveel betaalde bedragen crediteren. Cernet hanteert daarbij de datum van overlijden als einddatum van het contract. Als de opzegging of contractovername geregeld is, ontvangt u een bevestiging.

Hoe wijzig ik mijn betaalmethode?
Als u wilt overstappen op automatische incasso met een online factuur, dan kunt u dit gemakkelijk doorgeven via Mijn Cernet, onder 'Facturen en betalingen'. In dit geval ontvangt u een bevestiging per e-mail.

 

Als u een andere betaalmethode wilt, kunt u dit doorgeven via Mijn Cernet. Als de wijziging is doorgevoerd, ontvangt u van Cernet een bevestigingsbrief.

Let op: u kunt alleen gebruik maken van een pakket (met bijbehorende korting) als u betaalt via online accorderen of automatische incasso met een online factuur.

 

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Als u het rekeningnummer (IBAN) dat bij Cernet bekend is wilt wijzigen en u betaalt per automatische incasso of online accorderen, dan kunt u dit heel eenvoudig doorgeven in Mijn Cernet, onder 'Facturen & betalingen'. Zodra de wijziging is doorgevoerd, ontvangt u een bevestiging per e-mail of brief.

 

Hoe wijzig ik mijn factuuradres?
Om het adres waarop u uw factuur van Cernet ontvangt te veranderen, logt u in op Mijn Cernet  en doorloopt u onderstaande stappen:

 

  1. Klik op 'Facturen en betalingen'.
  2. Klik onder 'Factuur- en betaalopties' op [Wijzigen].
  3. Klik achter 'Factuuradres' op [Wijzigen].
  4. Vul het juiste adres in en klik op [Bevestigen]. U ontvangt een bevestiging per e-mail zodra uw aanvraag is ontvangen.

 

U kunt uw factuuradres ook aanpassen met behulp van het Cernet Wijzigingsformulier. Print het formulier uit en stuur het volledig ingevuld terug aan Cernet. Als de wijziging is doorgevoerd, ontvangt u een bevestigingsbrief.

 

Hoe wijzig ik het e-mailadres voor de factuurnotificatie?
U kunt het e-mailadres waarop u uw factuurnotificatie ontvangt wijzigen in Mijn Cernet, via 'Gegevens'. Wilt u aangeven of u wel of juist niet een notificatie per e-mail ontvangt, dan geeft u dit door onder ´Facturen & betalingen´, bij ´Factuur- en betaalopties´.

 

Cernet biedt verschillende online diensten waarvoor u moet inloggen om er gebruik van te kunnen maken. Let op: voor sommige diensten kunt u dezelfde inloggegevens gebruiken.

 

Inloggegevens Mijn Cernet
Uw inloggegevens voor Mijn Cernet kunt u gebruiken voor meerdere diensten. Wel zo makkelijk, want daardoor hoeft u voor die diensten maar 1 wachtwoord en 1 gebruikersnaam te onthouden. U kunt hiermee inloggen op:

 

  • Mijn Cernet: Mijn Cernet is een persoonlijke, beveiligde pagina op de website van Cernet. Binnen Mijn Cernet kunt u uw persoonlijke gegevens gemakkelijk bekijken en aanpassen.
  • Online tv-kijken: Online tv-kijken is een video streaming-dienst via internet. U kunt hiermee als klant van Cernet televisie kijken zoals u gewend bent, maar dan op uw pc, laptop, of tablet. Binnen, buiten, overal in Nederland.
  • Cernet Webmail: Cernet Webmail is de e-mailapplicatie van Cernet. Als u het wachtwoord van Mijn Cernet gekoppeld heeft met het wachtwoord van uw e-mail, dan kunt u hiermee ook inloggen op Cernet Webmail.

 

Heeft u nog geen Mijn Cernet-account, dan kunt u zich registreren. Informatie over het wijzigen of opnieuw opvragen van uw inloggegevens leest u op de speciale pagina over Mijn Cernet.

 

Inloggegevens Cernet Webmail
Uw inloggegevens voor Cernet Webmail kunt u gebruiken voor meerdere diensten. U kunt hiermee inloggen op:

 

  • Cernet Webmail: Cernet Webmail is de e-mailapplicatie die u bij uw internetabonnement van Cernet krijgt.
  • Internetaccountbeheer: met Accountbeheer kunt u een extra e-mailaccount aanmaken of een e-mailalias voor uw e-mailaccount(s).

 

De inloggegevens voor uw webmail vindt u in de bevestigingsbrief van Cernet Internet.

Kom je er toch niet uit ?

Wij zijn 365 dagen bereikbaar voor jou. 085 060 42 28 085 060 42 28

  • award-img1
  • award-img2
  • award-img3
  • award-img4